مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 آبان 1399 ساعت 07:102020-10-24اقتصادي

علت مرجوع شدن گوجه فرنگی ایران از عراق


رییس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی و مدیرکل گمرک کرمانشاه علت مرجوع شدن گوجه فرنگی ایران از عراق را اعلام کردند.

- مرز رسمی پرویزخان قصرشیرین در چند روز اخیر شاهد بازگشت کامیون های حامل گوجه فرنگی صادراتی از عراق به کشورمان است که دلیل اصلی مرجوع شدن این محصول، نداشتن شناخت تجار کشورمان از میزان نیاز بازار عراق است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران به نقل از ایرنا، مهم ترین راهگشای فعلی این مشکل این است که تاجران ایرانی فعال در امر صادرات میوه و تره بار به خصوص گوجه فرنگی براساس نیاز بازار عراق نسبت به صادرات این محصول اقدام کرده و از صادرات بی رویه محصول و آوردن بارهای اضافی به مرز خودداری کنند.

بازرگانان عراقی براساس نیاز بازار مصرف از تاجران ایرانی خرید می کنند و در شرایطی که تجار بدون توجه به میزان تقاضا به عرضه محصولی اقدام کنند شاهد ضرر و زیان خواهند شد به خصوص در محصولاتی که فاسدشدنی است و توقف و خواب چند روزه کامیون ها در مرز تا زمان خروج از کشور منجر به فاسدشدن آن می شود.

عرضه بی رویه گوجه فرنگی مرز پرویزخان، بزرگترین شاهراه اقتصادی ایران و قلب تپنده صادرات کالاهای غیرنفتی کشورمان به عراق است که این روزها به دلیل آوردن حجم زیادی از کامیون های گوجه فرنگی در مرز شاهد متضرر شدن صادرکنندگان گوجه فرنگی است و دلیل آن هم ظرفیت محدو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علت مرجوع شدن گوجه فرنگی ایران از عراق

علت مرجوع شدن گوجه فرنگی ایران از عراق