مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 آبان 1399 ساعت 07:052020-10-24پزشكي

پلاسما درمانی برای بیماران مبتلا به کووید 19 چه زمانی موثر است؟


مدیر پایگاه انتقال خون خراسان شمالی گفت: خوشبختانه تاکنون موفق شده ایم تا نیاز بیمارستانی این استان را برای تامین پلاسما فریزس که مورد نیاز بیماران مبتلا به کووید 19 هستند را تامین کنیم.

- ایسنا/خراسان شمالی مدیر پایگاه انتقال خون خراسان شمالی گفت: خوشبختانه تاکنون موفق شده ایم تا نیاز بیمارستانی این استان را برای تامین پلاسما فریزس که مورد نیاز بیماران مبتلا به کووید 19 هستند را تامین کنیم.

دکتر زارع در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: در روزهای ابتدایی چهار تا پنج واحد پلاسما را از شهر بجنورد برای تامین بیمارستانی وارد کردیم اما بعد از آن هیچ پلاسمایی وارد استان نشده است و تمام نیازها در خود استان تهیه شده است.

وی افزود: تاکنون بیش از 50 واحد پلاسما فریزس توسط بیماران بهبود یافته مبتلا به ویروس کرونا دریافت شده است.

زارع ادامه داد: البته از آنجاییکه می توان با دستگاه مربوطه طی طول روز حدود دو واحد پلاسما فریزس را تامین کرد، از تعدادی از بیماران بهبود یافته خون گرفته شده و بعد از آن پلاسما جداسازی شده و سپس در اختیار بیمارستان ها قرار گرفته است.

وی در ارتباط با اینکه تزریق پلاسمای بیماران بهبود یافته از ویروس کرونا به مبتلایان یکی از راه های درمانی است، تصریح کرد: طبق دستورالعمل های ارسالی توصیه ما بر این است که پلاسما در م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پلاسما درمانی برای بیماران مبتلا به کووید 19 چه زمانی موثر است؟

پلاسما درمانی برای بیماران مبتلا به کووید 19 چه زمانی موثر است؟