مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 آبان 1399 ساعت 06:552020-10-24اقتصادي

روشی کم هزینه برای کمک به توسعه باغات دیم


عضو هیات علمی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی گلستان گفت: با ایجاد سیستم های سطوح آبگیر باران می توان باغات دیم را توسعه داد.

- غلامرضا شاهینی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: کمبود بارش در کشورمان اهمیت برنامه ریزی و استفاده بهینه از منابع آبی را برای ما دو چندان کرده به طوری که بدون استفاده از تکنیک و برنامه صحیح در مناطق خشک کشور استقرار بسیاری از نباتات مثمرِ مشکل یا اصولاً امکان پذیر نیست.

وی بیان کرد: همان طور که می دانیم کشورمان ایران بر روی کمربند مناطق خشک جهان قرار گرفته و بیشتر سطحش را مناطق خشک و نیمه خشک احاطه کرده است و کمبود بارش در این مناطق استقرار پوشش نباتی را دچار مشکل می کند.

میزان بارش بر روی حوضه های آبخیز کشور از یک سوم متوسط جهانی کمتر است.

البته این مقدار بارش نیز عمدتاً دارای توزیع نامناسب بوده و پراکنش آن در مناطق خشک و نیمه خشک به گونه ای است که در فصول رویش گیاه این میزان به حداقل می رسد.

این عضو هیات علمی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی گلستان افزود: این مسئله یک عامل بسیار محدودکننده در استقرار پوشش نباتی درختی و درختچه ای خواهد بود و مسلماً ارائه روش ها و تکنیک هایی که بتواند با میزان اندک بارش شرایط رطوبتی مناسب را برای استقرار این گونه نباتات فراهم کند، می تواند گامی مؤثر در احیاء عرص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روشی کم هزینه برای کمک به توسعه باغات دیم

روشی کم هزینه برای کمک به توسعه باغات دیم