مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 آبان 1399 ساعت 01:352020-10-23اجتماعي

گوزن زرد ایرانی؛ پستانداری در معرض خطر انقراض


 گوزن زرد موجود در ایران با نام علمی Dama dama mesopotamica است که برخی از محققان گونه موجود در ایران را گونه ای مجزا به حساب می آورند.

گوزن زد ایرانی دارای ارزش های بوم شناختی، -  گوزن زرد موجود در ایران با نام علمی Dama dama mesopotamica است که برخی از محققان گونه موجود در ایران را گونه ای مجزا به حساب می آورند.

گوزن زد ایرانی دارای ارزش های بوم شناختی، زیبایی شناختی مطالعاتی – تحقیقاتی، ارزش های ژنتیکی و اکوتوریستی است اما در معرض خطر انقراض قرار دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بر اساس اعلام سازمان حفاظت محیط زیست گوزن زرد ایرانی طبق قوانین این سازمان از جمله گونه های در معرض خطر انقراض است.

اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت (IUCN) نیز این گونه را در زمره گونه های در معرض خطر (EN) قرار داده است.

این گونه غالبا در مناطق جنگلی و جنگل های جلگه ای استان خوزستان زندگی می کند و در حال حاضر نیز به دلیل از بین رفتن زیستگاه های طبیعی آن و شکار بی رویه، جمعیت آن ها بسیار کاهش یافته و تنها پراکندگی طبیعی گوزن زرد به مناطق حفاظت شده دز و کرخه محدود شده است.

امروزه جمعیت هایی از این گونه در دشت ناز ساری، جزیره اشک، منطقه حفاظت شده دنا، جزیره کبودان و چند منطقه دیگر به وسیله کارشناسان منتقل شده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گوزن زرد ایرانی؛ پستانداری در معرض خطر انقراض

گوزن زرد ایرانی؛ پستانداری در معرض خطر انقراض