مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 2 آبان 1399 ساعت 08:302020-10-23پزشكي

مصرف این دارو رشد سرطان را متوقف می کند


نتایج یک مطالعه نشان می دهد که استاتین ها - داروهای کاهنده کلسترول خون- با متوقف ساختن رشد تومورهای سرطانی، فرصت بهتری برای غلبه بر سرطان بویژه در زنان می دهند.

- جی پلاس، این مطالعه که توسط محققان موسسه تحقیقاتی QIMR Berghofer در بریزبن در استرالیا انجام شد، همچنین نشان داد که این داروهای کاهنده کلسترول که خطر ابتلا به حملات قلبی و سکته مغزی را نیز کاهش می دهند، می توانند رشد تومورهای سرطانی را نیز متوقف سازند.

خبرآنلاین نوشت: محققان در این مطالعه بیش از 20 هزار زن مبتلا به سرطان سینه، 11 هزار و 719 زن مبتلا به سرطان کولون (روده بزرگ) و شش هزار و 430 زن مبتلا به سرطان ملانوما (خطرناک ترین نوع سرطان پوست) را مورد بررسی قرار دادند.

برای تمامی این افراد دست کم یک سال قبل از تشخیص سرطان، داروی ضد کلسترول تجویز شده بود.

محققان متوجه شدند، زنانی که این داروها را به طور مداوم تری مصرف کردند، کمتر احتمال داشت که در طول این مطالعه جان خود را از دست بدهند.

دکتر جیا لی فنگ ، یکی از نویسندگان تحقیق، گفت که نتایج این مطالعه در صورت تایید نشان می دهد که از استاتین ها می توان به عنوان درمانی برای بهبود علائم سرطان استفاده کرد.

محققان استرالیایی در این مطالعه مواردی از زنان 18 تا 89 ساله را مورد بررسی قرار دادند که دست کم یکسال بعد از تشخیص سرطان زنده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصرف این دارو رشد سرطان را متوقف می کند

مصرف این دارو رشد سرطان را متوقف می کند