مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 2 آبان 1399 ساعت 07:052020-10-23اجتماعي

پسته کاری در استانی که بیش از 8 هزار کیلومترمربع آن دستخوش فرونشست خطرناک است !


فرونشست در دشت های نجف آباد، مهیار شمالی، مهیارجنوبی، کاشان، گلپایگان، برخوار، اصفهان، اردستان، نطنز و فلاورجان به صورت خطرناکی مشاهده شده و آنچه که مشخص است، - پسته کاری در استانی که بیش از 8 هزار کیلومترمربع آن دستخوش فرونشست خطرناک است ! فرونشست در دشت های نجف آباد، مهیار شمالی، مهیارجنوبی، کاشان، گلپایگان، برخوار، اصفهان، اردستان، نطنز و فلاورجان به صورت خطرناکی مشاهده شده و آنچه که مشخص است، فشار بر منابع آب در اثر تراکم جمعیت، صنایع و یا کشاورزی همراه با دوره های خشکسالی و عدم تغذیه متعادل، باعث بروز پدیده فرونشست زمین در گذر زمان شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی، در جلسه ای که به منظور بررسی فرونشست و راهکارهای مدیریت استان اصفهان که از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، شرایط خاص این استان از نظر پدیده فرونشست و راهکارهای جلوگیری از گسترش آن مورد بررسی قرار گرفت.

بنا به گزارشی که در این جلسه ارائه شد، مساحتی بالغ بر 8 هزار و 320 کیلومتر مربع از اراضی استان اصفهان با گستردگی زیاد دچار فرونشست شده و این درحالی است که گستردگی اراضی درگیر، در 3 سال اخیر نزدیک به 3 برابر شده است؛ این اعداد درحالی اعلام می شود که بنا به گفته کارشناسان زمین شناسی بسیاری از بناهای استراتژیک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پسته کاری در استانی که بیش از 8 هزار کیلومترمربع آن دستخوش فرونشست خطرناک است !

پسته کاری در استانی که بیش از 8 هزار کیلومترمربع آن دستخوش فرونشست خطرناک است !