مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 2 آبان 1399 ساعت 06:352020-10-23پزشكي

ملاقات با بیماران کرونایی ممنوع


مدیر بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد: اگر در خانواده فرد کرونا مثبت وجود دارد، ملاقات این فرد کاملا ممنوع بوده و فردی که مراقب این بیمار است باید فاقد بیماری زمینه ای یا شرایط خاص مانند بانوی باردار، - افراد مبتلا به سرطان، مبتلایان به دیابت، بیماری های قلبی عروقی، تنفسی، کلیوی و افراد چاق نباشند و این بیماری ها را نداشته باشد.

مجید شایسته، در خصوص بیماری کرونا گفت: دوره نهفتگی بیماری کرونا بین دو تا 14 روز است و در اکثر موارد، علائم بالینی خفیفی ایجاد می کند که باعث انتشار بیشتر ویروس می شود.

وی افزود: اگر با فرد کرونا مثبت در تماس بودیم، باید تا 14 روز از نظر کرونا و علائم آن پایش شویم و بررسی علائم بیماری مانند تب، سرفه، تنگی نفس، علائم گوارشی و از دست دادن حس بویایی و چشایی باید حتما مد نظر قرار گیرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مدیر بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خاطرنشان کرد: توصیه های کلی مانند شستشوی مکرر دست ها با آب و صابون به مدت حداقل 20 ثانیه، استفاده از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی با افراد به خصوص کسانی که علائم بیماری را دارند، استفاده از دستمال کاغذی در هنگام عطسه و سرفه حتما رعایت شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ملاقات با بیماران کرونایی ممنوع

ملاقات با بیماران کرونایی ممنوع