مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 آبان 1399 ساعت 23:352020-10-22پزشكي

افزایش اضطراب و افسردگی کودکان در دوران کرونا


یک روانشناس حوزه کودک و نوجوان ضمن بررسی شاخص های مؤثر بر سلامت روان، رسیدگی به سلامت روان خصوصا در دوران شیوع کرونا و در گروه های آسیب پذیر همچون کودکان و نوجوانان را بسیار ضروری دانست و بر سیاستگذاری مناسب و سریع جهت پیشگیری از بحران های اساسی که در .

- یک روانشناس حوزه کودک و نوجوان ضمن بررسی شاخص های مؤثر بر سلامت روان، رسیدگی به سلامت روان خصوصا در دوران شیوع کرونا و در گروه های آسیب پذیر همچون کودکان و نوجوانان را بسیار ضروری دانست و بر سیاستگذاری مناسب و سریع جهت پیشگیری از بحران های اساسی که در نسل آینده به واسطه مشکلات سلامت روان ایجاد می شود، تأکید کرد.

آزیتا محمد کریمی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه در اساسنامه سازمان جهانی بهداشت، سلامت نه تنها نبود بیماری و معلولیت بلکه حالت بهینه خوب بودن جسمی، اجتماعی و روانی تعریف شده است، گفت: یعنی فراتر از اختلالات روانی و شامل خوب بودن ذهنی، ادراک خودکارآمدی، استقلال، خود مختاری، کفایت، وابستگی میان نسلی، خودشکوفایی و توانمندی بالقوه فکری و هیجانی.

لذا این تعریف نشان می دهد که سلامت فراتر از نبود اختلالات روانی، جسمانی و اجتماعی بوده و فقط منوط به سلامت زیستی نیست که متاسفانه اغلب بعد روانی و اجتماعی آن در برخی کشورها از جمله کشور ما نادیده گرفته می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش اضطراب و افسردگی کودکان در دوران کرونا

افزایش اضطراب و افسردگی کودکان در دوران کرونا