مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 آبان 1399 ساعت 19:202020-10-22بين الملل

الکاظمی: به نظامیان خارجی نیاز نداریم/الحشد الشعبی یک نهاد ملی عراق است


نخست وزیر عراق در سفر به انگلیس بر بی نیازی کشورش از حضور نظامیان خارجی در خاک آن تاکید کرد و همچنین سازمان الحشد الشعبی را یک نهاد ملی عراق توصیف کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، نخست وزیر عراق در جریان سفر به انگلیس، موضع دولت خود نبست به الحشد الشعبی و حضور نظامیان بیگانه در خاک کشورش را بیان داشت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازپایگاه خبری بغداد الیوم ، مصطفی الکاظمی در لندن پایتخت انگلیس و پس از دیدار با شماری از مقامات این کشور گفت: ما برای برگزاری انتخابات زودهنگام و شفاف در عراق تلاش خواهیم کرد تا خواسته ها و آرمان های ملت عراق محقق شود.

وی درباره موضع دولت خود نسبت به سازمان الحشد الشعبی در عراق گفت: الحشد الشعبی یک نهاد ملی در عراق است.

نخست وزیر عراق با بیان اینکه عراق می تواند نقش مثبتی در فروکش کردن تنش ها و کشمکش ها در منطقه داشته باشد، گفت: ما نمی خواهیم به سمت هیچ درگیری در منطقه کشیده شویم، ضمن اینکه عراق نیاز به نیروهای نظامی در خاک خود ندارد.

نخست وزیر عراق هدف از سفر دوره ای خود به اروپا را تحکیم روابط کشورش با دوستان و متحدان مبارزه با داعش خواند و گفت: دستگاه ها و نهادهای امنیتی کشور عراق ارتقا یافته اند و هدف کنونی ما رفع مشکلات موجود است که باید در این خصوص با صبر پیش برویم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

الکاظمی: به نظامیان خارجی نیاز نداریم/الحشد الشعبی یک نهاد ملی عراق است

الکاظمی: به نظامیان خارجی نیاز نداریم/الحشد الشعبی یک نهاد ملی عراق است