مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 آبان 1399 ساعت 06:552020-10-22سياسي

مواجهه عقل و ترس!/ مروری بر منازعه دو الگوی عقلانیت در عرصه سیاست ورزی


امروز راه حل مشکلات کشور سپردن امور به افراد جسور و شجاعی است که هویت خود را مبتنی بر الگوی عقلانیت اسلامی ـ انقلابی شکل داده اند! ترسوها روز به روز کشور را به عقب رانده اند و عقلانیت سکولار آنها چیزی جز ناکارآمدی و انفعال و تحریم و فرصت سوزی به همراه نداشته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، مهدی سعیدی طی یادداشتی در هفته نامه صبح صادق نوشت: اگر از تعریف دیرینه انسان که از آن با عنوان حیوان ناطق یا حیوان عاقل یاد کرده اند، بگذریم، مقوله عقلانیت در دنیای مدرن، به یکی از کلیدی ترین مفاهیم بدل شده است.

مفهومی مقدس که آدمیان در تلاشند تا رفتار خود را به آن آراسته و خود را معقول جلوه دهند.

عقلانیت در غرب پس از رنسانس دستخوش تغییر مفهومی شده است.

غرب مدعی است، با توجه به بازتعریف عقل توانست از عصر تاریکی که با حاکمیت مسیحیت و کلیسا در قرون وسطی مقارن بود، بگذرد و راه توسعه و پیشرفت را در عصر روشنگری بیابد.

عقلی خودبنیاد و بی نیاز و منقطع از راهنمایی ها و هدایت وحی که گزاره هایی متفاوت و متعارض با گزاره های دینی و اخلاقی را احصا می کند.

عقل منقطع از وحی هر چند تلاش دارد خود را مستقل از هرگونه تعلق و آزاد نشان دهد، اما حقیقت آن است که چنین مدعایی گزافه ای بیش نبوده و عقل سکولار خود را اسیر در شهوت و حیوانیت یافته و به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مواجهه عقل و ترس!/ مروری بر منازعه دو الگوی عقلانیت در عرصه سیاست ورزی

مواجهه عقل و ترس!/ مروری بر منازعه دو الگوی عقلانیت در عرصه سیاست ورزی