مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 مهر 1399 ساعت 07:402020-10-21بين الملل

جنجال واکسن های تأییدنشده کرونا


برخی دانشمندان برای مقابله با کرونا دست به استفاده از واکسن های تأییدنشده ای زده اند که خودشان تولید کرده اند! - برخی دانشمندان برای مقابله با کرونا دست به استفاده از واکسن های تأییدنشده ای زده اند که خودشان تولید کرده اند! به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه جام جم نوشت: با گذشت بیش از هفت ماه از هم زیستی جهان با کووید-19 هنوز هیچ واکسنی به مرحله تزریق عمومی نرسیده و در حال حاضر چند واکسن در مرحله آزمایش بالینی به سر می برند.

جالب اینجاست که از چند ماه پیش، یعنی زمانی که هنوز هیچ یک از واکسن های در دست ساخت به مرحله آزمایش بالینی نرسیده بودند، برخی دانشمندان در حال استفاده از واکسن های تولید خودشان روی خود و دوستان و خانواده شان بوده اند! ازجمله این واکسن ها می توان به واکسن RaDVaC و CoroNope اشاره کرد.

ایده پشت همه این قبیل واکسن های اصطلاحا DIY (سرواژه عبارتی به معنی خودت انجام بده) یکی است: زمان های استثنایی، اقدامات استثنایی می طلبند! دانشمندان طرفدار چنین طرز تفکری بر این باورند که اگر محققی از دانش و مهارت کافی برای تولید واکسن برخوردار است، چرا که نه! آنها معتقدند تا زمانی که در مورد ادعاهایشان شفاف باشند چه اشکالی دارد واکسن خودشان را تولید و استفاده کنند؟! این در حالی است که منتقدان این نوع واکسن ها چندان خوش بین نیستند و به نظرشان هر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جنجال واکسن های تأییدنشده کرونا

جنجال واکسن های تأییدنشده کرونا