مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 مهر 1399 ساعت 07:302020-10-21فناوري

جایگاه هوش مصنوعی ایرانی در جهان +جدول و نمودار


وضعیت رشته های مرتبط با «هوش مصنوعی» در ایران حاکی از آن است که به رغم نوظهور بودن این شاخه فناوری، ایران توانسته در رتبه بندی های جهانی جایگاه قابل دفاعی از آن خود کند.

- جی پلاس، امروزه می توان ردپای هوش مصنوعی، ربات ها و علوم شناختی را که بخش زیادی از آنها بر پایه علوم رایانه شکل گرفته اند در زندگی روزمره انسان ها و علوم مختلف دید و آینده ای را متصور شد که موضوعاتی از جمله پزشکی، نرم افزارها، پیش بینی وضع هوا، کاربرد ربات ها و حتی علوم انسانی متأثر از این علوم جدید باشند.

مهر نوشت؛ گرچه تأثیر این فناوری های نوین هنوز چندان واضح نیست اما این فناوری ها بدون شک شیوه زندگی انسان ها را تغییر داده اند و این تغییرات آنقدر قابل توجه هستند که برخی از آن به عنوان انقلاب صنعتی چهارم نام می برند.

هوش مصنوعی یا artificial intelligence شاخه ای از علوم رایانه است که هدف اصلی آن تولید ماشین های هوشمندی است که توانایی انجام وظایفی که نیازمند به هوش انسانی است را داشته باشد.

هوش مصنوعی در حقیقت نوعی شبیه سازی هوش انسانی برای رایانه است و منظور از هوش مصنوعی در واقع ماشینی است که به گونه ای برنامه نویسی شده که همانند انسان فکر کند و توانایی تقلید از رفتار انسان را داشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جایگاه هوش مصنوعی ایرانی در جهان +جدول و نمودار

جایگاه هوش مصنوعی ایرانی در جهان +جدول و نمودار