مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 مهر 1399 ساعت 03:252020-10-21اقتصادي

ایران نیازمند ایجاد مرکز ملی داده های حمل ونقل هوشمند است


معاون اجرایی ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی گفت: در حال حاضر در کشور یک مرکز داده ملی در زمینه حمل و نقل هوشمند وجود ندارد و نیاز است که در سیستمی یکپارچه، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، به استفاده از فناوری های سنجش، تحلیل، کنترل و ارتباطات در حمل و نقل زمینی به منظور بهبود ایمنی، تحرک و کارایی سیستم حمل و نقل هوشمند (ITS) گفته می شود.

به طورکلی ITS شامل طیف گسترده ای از برنامه های کاربردی است که شامل پردازش و به اشتراک گذاری اطلاعات برای کاهش تراکم، بهبود مدیریت ترافیک، به حداقل رساندن تاثیر محیط زیست و افزایش مزایای حمل و نقل برای کاربران تجاری و عمومی است.

 سیستم حمل و نقل هوشمند تأثیر قابل توجهی در حمل و نقل و برنامه های کاربردی مانند جمع آوری عوارض الکترونیکی، رمپ متر، دوربین های ترافیک، هماهنگی سیگنال ترافیک، اولویت سیگنال ترانزیت و سیستم های اطلاعات مسافرتی دارد.

سیستم های حمل و نقل هوشمند، به عنوان ستون فقرات دیجیتال یک سازمان خدمات حمل و نقل، خروجی های پویایی را در راستای بهبود خدمات تولید می کنند.

همچنین اجرای دقیق اجزای ITS می تواند بر اساس برنامه کاربردی متفاوت باشد، ممکن است شامل سنسورهای خودرو، نقشه برداری GPS بر روی صفحه نمایش و سایر سخت افزارها  قر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران نیازمند ایجاد مرکز ملی داده های حمل ونقل هوشمند است

ایران نیازمند ایجاد مرکز ملی داده های حمل ونقل هوشمند است