مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 مهر 1399 ساعت 20:352020-10-20سياسي

وقف، فاصله طبقاتی را از بین می برد/ وقف ابزاری مناسب برای تحقق عدالت اجتماعی


امام جمعه تبریز سنت حسنه وقف را صدقه جاریه دانست و گفت: از بین بردن فاصله طبقاتی، جلوگیری از تمرکز ثروت و قدرت از برکات عمل به سنت حسنه وقف است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در دیدار شورای معاونان و روسای نواحی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان با تبریک هفته وقف و تقدیر از فعالان این حوزه اظهار داشت: از بین بردن فاصله طبقاتی، جلوگیری از تمرکز ثروت و قدرت از برکات عمل به سنت حسنه وقف است و در سایه آن عدالت اجتماعی محقق می شود.

امام جمعه تبریز سنت حسنه وقف را صدقه جاریه دانست و ادامه داد: براساس آیات قرآن و روایات و توصیه های بزرگان دین، تبدیل مالکیت شخصی به عمومی رسالت و وظیفه اجتماعی مسلمانان است تا فرهنگ اسلامی وقف در جامعه جاری شود.

وی با تاکید بر اینکه سنت حسنه وقف مسئله بسیار مهمی است، یادآور شد: قبل از انقلاب بسیاری از موقات از بین رفته بود که به برکت خیزش اسلامی ملت ایران فرهنگ وقف و موقوفات در جامعه احیاء شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی وقف را سرمایه گذاری برای رفع نیازهای عام المنفعه دانست و گفت: وقف هویت اجتماعی دارد که تمام شئون جامعه که به مسائل فرهنگی، سیاسی و آموزشی دیگر کارهای اجتماعی موثر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وقف، فاصله طبقاتی را از بین می برد/ وقف ابزاری مناسب برای تحقق عدالت اجتماعی

وقف، فاصله طبقاتی را از بین می برد/ وقف ابزاری مناسب برای تحقق عدالت اجتماعی