مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 مهر 1399 ساعت 18:052020-10-20اقتصادي

چین واکسن کرونا را در اختیار جهان می گذارد


«وانگ ون بین» سخنگوی وزارت امورخارجه چین در گفتگو با خبرنگاران گفت که کشورش واکسن کووید 19 را با قیمت مناسب و معقول در اختیار جهان قرار می دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، وی روز سه‌شنبه تصریح کرد، این واکسن در کشور‌های مختلف در دست تولید است و مشخص نیست که چگونه قیمت گذاری می‌شود، اما چین واکسن‌های خود را به عنوان کالای عمومی جهانی و با قیمت مناسب و معقول در اختیار جهانیان قرار خواهد داد.

وانگ در مورد گزارش رسانه‌ها درباره گران بودن واکسن تولیدی چین در مقایسه با واکسن‌های ساخت آمریکا و برخی کشور‌های اروپایی گفت: این ادعا کاملا بی اساس است.

وی افزود: چین پیشتر متعهد شده است که واکسن‌های تولیدی خود را در اختیار کشور‌های در حال توسعه قرار دهد و به این تعهد خود احترام می‌گذارد.

سخنگوی چین تصریح کرد: پکن برای تولید واکسن کرونا با زمان رقابت می‌کند.

هنگامی که واکسن تولید و در دسترس باشد، به عنوان یک قلم کالای عمومی در جهان تقسیم خواهد شد و این می‌تواند شامل کمک‌های مالی برای توزیع و یا توزیع رایگان و یا با قیمت مناسب باشد.

بیش از یکصد کشور در حال تولید ده‌ها گونه از واکسن برای درمان ویروس مرگبار و ناشناخته کرونا هستند و چین در نیمه اول سال جاری میلادی اعلام کرد که برای تولید واکسن جهانی برای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چین واکسن کرونا را در اختیار جهان می گذارد

چین واکسن کرونا را در اختیار جهان می گذارد