مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 مهر 1399 ساعت 17:452020-10-20اقتصادي

چین: واکسن کرونا را با قیمت مناسب در اختیار جهان می گذاریم


«وانگ ون بین » سخنگوی وزارت امورخارجه چین در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت که کشورش واکسن کووید 19 را با قیمت مناسب و معقول در اختیار جهان قرار می‌دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا؛ وی روز سه‌شنبه تصریح کرد، این واکسن در کشورهای مختلف در دست تولید است و مشخص نیست که چگونه قیمت گذاری می‌شود، اما چین واکسن‌های خود را به عنوان کالای عمومی جهانی و با قیمت مناسب و معقول در اختیار جهانیان قرار خواهد داد.

وانگ در مورد گزارش رسانه‌ها درباره گران بودن واکسن تولیدی چین در مقایسه با واکسن‌های ساخت آمریکا و برخی کشورهای اروپایی گفت: این ادعا کاملا بی اساس است.

وی افزود: چین پیشتر متعهد شده است که واکسن‌های تولیدی خود را در اختیار کشورهای در حال توسعه قرار دهد و به این تعهد خود احترام می‌گذارد.

سخنگوی چین تصریح کرد: پکن برای تولید واکسن کرونا با زمان رقابت می‌کند.

هنگامی که واکسن تولید و در دسترس باشد، به عنوان یک قلم کالای عمومی در جهان تقسیم خواهد شد و این می‌تواند شامل کمک‌های مالی برای توزیع و یا توزیع رایگان و یا با قیمت مناسب باشد.

بیش از یکصد کشور در حال تولید دهها گونه از واکسن برای درمان ویروس مرگبار و ناشناخته کرونا هستند و چین در نیمه اول سال جاری میلادی اعلام کرد که برای تولید واکسن جهانی برای کرونا تا سال 2025


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چین: واکسن کرونا را با قیمت مناسب در اختیار جهان می گذاریم

چین: واکسن کرونا را با قیمت مناسب در اختیار جهان می گذاریم