مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 مهر 1399 ساعت 17:052020-10-20پزشكي

مصرف نکردن لبنیات تنها عامل ابتلا به پوکی استخوان نیست


مدیر گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی خراسان شمالی گفت: مصرف نکردن لبنیات تنها عامل ابتلا به پوکی استخوان نیست و غیر از گروه لبنیات، مصرف دیگر مواد غذایی نیز در سلامت استخوان ها موثر است.

- نسرین علیزاده در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: برای داشتن استخوان هایی سالم و محکم که در برابر ضربه ها مقاوم باشد و به راحتی تغییر شکل ندهد، باید به میزان کافی از مواد حاوی کلسیم و ویتامین D استفاده کرد.

وی با بیان اینکه مصرف نکردن لبنیات تنها عامل ابتلا به پوکی استخوان نیست، گفت: بسیاری از کسانی که می خواهند استخوان هایی سالم داشته باشند، معمولا فقط به مصرف شیر و منابع ویتامین D فکر می کنند در صورتی که براساس تحقیقاتی که در سال های اخیر در این باره انجام شده، مصرف کلسیم و ویتامین D به تنهایی نمی تواند سلامت استخوان ها را تضمین کند.

علیزاده عنوان کرد: غیر از گروه لبنیات، مصرف مواد غذایی خانواده کلم هم در سلامت استخوان ها موثر است چون انواع مختلف کلم ها، کلسیم خوب و قابل جذبی دارد.

وی مصرف منابع امگا 3 را نیز در پیشگیری از پوکی استخوان موثر دانست و گفت: امگا 3 در ماهی، سبزی خوردن و کاهو یافت می شود و اگر همراه با آنها از مواد غذایی حاوی کلسیم نیز استفاده شود، در پیشگیری از بروز پوکی استخوان موثر خواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصرف نکردن لبنیات تنها عامل ابتلا به پوکی استخوان نیست

مصرف نکردن لبنیات تنها عامل ابتلا به پوکی استخوان نیست