مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 مهر 1399 ساعت 16:552020-10-20سياسي

وقف، ابزاری مناسب برای تحقق عدالت اجتماعی است


نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان این که وقف یک ابزار مناسب برای تحقق عدالت اجتماعی بوده و بر این اساس مسئله بسیار مهمی است، گفت: تحقق عدالت اجتماعی یکی از برکات عظیم سنت و فرهنگ متعالی وقف است.

- حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در دیدار مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با وی به مناسبت هفته وقف، اظهار کرد: رفع فقر، از بین بردن فاصله طبقاتی و همچنین جلوگیری از تمرکز ثروت و قدرت بین یک سری افراد از دیگر برکات وقف است.

وی تاکید کرد: واقف صرفا اهل مواسات، ایثار و بخشش نیست، بلکه کسی است که مسئولیت فرهنگ سازی در جامعه را برعهده داشته و به دیگران هم یاد می دهد که باید به مسائل اجتماعی ورود کرد.

وی با بیان این که پیش از پیروزی انقلاب اسلامی بسیاری از موقوفات مورد تعرض واقع شده و نابود شد، افزود: احیای موقوفات یکی از برکات انقلاب است و جا دارد از مسئولان وقت در دوران انقلاب هم قدردانی کنیم که بعد از پیروزی انقلاب، در این رابطه زحمات بسیاری کشیدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر این که وقف هویت اجتماعی داشته و یک نهاد کلان اجتماعی است، گفت: وقف در تمام شئون جامعه از فرهنگ گرفته تا سیاست و اقتصاد، اثرگذار است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وقف، ابزاری مناسب برای تحقق عدالت اجتماعی است

وقف، ابزاری مناسب برای تحقق عدالت اجتماعی است