مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 مهر 1399 ساعت 11:402020-10-20اقتصادي

کمبود نان؛ از شایعه تا واقعیت/ آیا در کشور کمبود آرد داریم؟


به گفته مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران حدود 90 هزار نانوایی به واسطه 400 کارخانه تولید آرد که ماهیانه 900 هزار تن گندم را تبدیل به آرد می کنند از طریق شبکه حمل و نقلی منسجم و برنامه ریزی شده در سه دهه اول، - وی معقتد است نه تنها کمبود آرد، بلکه کمبود گندم هم وجود ندارد و نانوایی‌های تعطیل شده را نانوایی‌های فاقد پروانه فعالیت، جواز کسب و یا پروانه بهداشت دانست.

سیف در خصوص نانوایی‌های آزاد پز تاکید کرد: نانوایی آزادپز، دیگر در کشور وجود ندارد و همه نانوایی‌ها به دو مدل یارانه‌ای یک و دو، از دولت آرد دریافت می‌کنند که در نوع اول به صورت کاملا دولتی و به قیمت هر کیلو 665 تومان و نوع دوم که به صورت آزاد آرد دریافت می‌کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان، در خصوص ادعای کمبود آرد در خبازی‌های استان و عدم تامین نان مورد نیاز مردم، گفت: عده‌ای به دنبال ایجاد جو روانی هستند و با شایعه سازی و گسترش مسائل غیرواقعی، موجب بروز برخی اتفاقات شده اند.

رییس اتحادیه نانوایان نیز با بیان این‌که آرد و نان به وفور در سطح شهر یافت می‌شود، اظهار کرد: هیچ گونه مشکلی در تامین آرد مورد نیاز نانوایان سطح شهر نداریم و به مقدار کافی آرد در میان نانوایان مجاز و دارای پروانه کسب عرضه می‌شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمبود نان؛ از شایعه تا واقعیت/ آیا در کشور کمبود آرد داریم؟

کمبود نان؛ از شایعه تا واقعیت/ آیا در کشور کمبود آرد داریم؟