مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 مهر 1399 ساعت 11:102020-10-20اقتصادي

راهکارهایی برای جلوگیری از افزایش نرخ ارز و کالا


یک اقتصاددان ضمن تحلیل شرایط اقتصادی کشور، راهکارهایی برای سه مشکل اساسی اقتصاد کشور چون افزایش قیمت کالا و خدمات، نرخ ارز و افزایش بی رویه واردات مطرح کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، فرهنگستان علوم در گزارشی از حسین نمازی - اقتصاددان - به تحلیل شرایط اقتصادی کشور و راهکارهای پیشنهادی این استاد دانشگاه پرداخته است که در این گزارش ابتدا به چند مشکل اساسی اقتصادی اشاره شده، سپس ارتباط این مشکلات با سیاست های اقتصادی مصوب کشور تبیین و در نهایت راه حل مشخصی پیشنهاد شده است.

در ادامه نمازی سه مشکل اساسی و کلیدی اقتصاد کشور را بیان و به تحلیل آن ها پرداخته است که یکی از آن ها افزایش سریع و غیرمتعارف قیمت کالاها و خدمات و فقدان نظارت دولت است.

طبق تحلیل این اقتصاددان، این افزایش در بسیاری از موارد تناسب چندانی با افزایش هزینه تولید ندارد و به صورت جهشی انجام می گیرد.

متناسب نبودن روند افزایش قیمت ها با افزایش درآمد حقوق بگیران و دستمزدبگیران موجب کاهش مستمر قدرت خرید صاحبان درآمد ثابت و فشار بیشتر بر طبقات ضعیف و متوسط جامعه و افزایش بیشتر اختلاف طبقاتی شده است.

بنابراین، این افزایش قیمت شامل مواد اولیه و کالاهایی مانند آهن، فولاد و کود شیمیایی نیز می شود که تولید و توزیع آن زیر نظر وزارتخانه های ذیربط مانند وزارت صمت و کشاورزی است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راهکارهایی برای جلوگیری از افزایش نرخ ارز و کالا

راهکارهایی برای جلوگیری از افزایش نرخ ارز و کالا