مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 مهر 1399 ساعت 10:252020-10-20پزشكي

توزیع انسولین منحصراً در داروخانه های منتخب گیلان ممکن است


معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به وارداتی بودن داروی انسولین، گفت: با توجه به وارداتی بودن و به منظور تشدید نظارت ها، توزیع انسولین منحصراً در داروخانه های منتخب گیلان ممکن است.

- فیروز سرودی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به وضعیت توزیع داروی انسولین در گیلان، اظهار کرد: با توجه به وارداتی بودن برخی از انسولین های قلمی و تحریم های ظالمانه، ورود انسولین به کشور زمان بر است.

وی با بیان اینکه کمبود انسولین یک مشکل ملی بوده و منحصر به گیلان نیست، افزود: به دنبال وارداتی بودن انسولین، در مقاطعی شاهد کمبود این دارو در کشور و به تبع آن در استان گیلان بوده ایم.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گیلان از توزیع داروی انسولین در داروخانه های منتخب خبر داد و گفت: به منظور به حداقل رساندن کمبود انسولین و کنترل و نظارت هرچه بیشتر دارو توسط معاونت غذا و دارو و همچنین رفاه حال بیماران توزیع انسولین صرفاً در بین داروخانه های منتخب گیلان صورت می گیرد که تمامی داروخانه های مذکور در سایت معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی گیلان بارگذاری شده است.

سرودی با اذعان به اینکه خوشبختانه تولید برخی از انسولین های قلمی در کشور آغاز و به بازار دارویی کشور وارد شده است و توسط پزشکان نیز تجویز می شود، افزود:


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توزیع انسولین منحصراً در داروخانه های منتخب گیلان ممکن است

توزیع انسولین منحصراً در داروخانه های منتخب گیلان ممکن است