مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 مهر 1399 ساعت 06:452020-10-20پزشكي

«سی تی اسکن» خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش می دهد


مدیرگروه بیماری های غیرواگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان با اشاره به اصرار مردم برای انجام سی تی اسکن در شرایط کرونایی اعلام کرد: - ایسنا/همدان مدیرگروه بیماری های غیرواگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان با اشاره به اصرار مردم برای انجام سی تی اسکن در شرایط کرونایی اعلام کرد: هر سی تی اسکن معادل صد عکس معمولی از قفسه سینه است و پرتوتابی بالا خطر ابتلا به این سرطان سینه را افزایش می دهد.

دکتر راضیه سادات میرمعینی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه سرطان سینه شایع ترین سرطان در بین زنان است، اظهار کرد: امروزه شیوع سرطان سینه مانند سایر سرطان ها در حال افزایش است اما این سرطان قابل تشخیص زودرس بوده و درمان پذیر است.

وی با بیان اینکه یک سوم آمار سرطان هایی که زنان به آن مبتلا می شوند، مربوط به سرطان سینه است، افزود: با افزایش سن خطر ابتلا به سرطان سینه افزایش پیدا می کند همچنین جنسیت یکی از عوامل مؤثر بر ابتلا به این بیماری بوده وسرطان سینه عمدتاً در زنان شایع است به طوریکه احتمال ابتلا به این بیماری در زنان صد برابر مردان است.

مردان هم به سرطان سینه مبتلا می شوند میرمعینی با بیان اینکه احتمال ابتلا به سرطان سینه در مردان نیز وجود دارد، اضافه کرد: سابقه خانوادگی و پیشینه ارثی در ابت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«سی تی اسکن» خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش می دهد

«سی تی اسکن» خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش می دهد