مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 مهر 1399 ساعت 06:252020-10-20اقتصادي

سقوط آزاد ساخت مسکن در هفت سال گذشته


روند ساخت و ساز مسکن ظرف 7 سال گذشته، در اثر سوءتدبیرهای مدیریتی، همواره کاهشی بوده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، روزنامه کیهان در اخبار ویژه خود به روند نزولی ساخت مسکن در دوره 7 ساله دولت روحانی پرداخته است که بخش های مهم آن از نظرتان می گذرد.

روزنامه دنیای اقتصاد از روزنامه های حامی دولت در گزارشی خاطرنشان کرد: آمار رسمی از تیراژ ساخت مسکن طی اولین فصل سال 99 نشان می دهد در صورت تداوم اوضاع بهار، عرضه برای هفتمین سال متوالی با کسری قابل توجه روبه رو خواهد شد.

دلایل کاهش ساخت مسکن بررسی ها درباره علت این وضعیت- مطابق آنچه از نبض ساخت وساز در پنج کلانشهر تشریح شده- مشخص می کند چشمه های رکود ساختمانی هم از بیرون بازار ملک و هم از درون این بازار فعال است؛ به طوری که شوک های ارزی دست کم یک سال اخیر، رشد شدید قیمت مصالح ساختمانی و همچنین تورم زمین به ترتیب بیشترین مانع را مقابل فعالیت سازنده ها ایجاد کرده است.

عمده ساخت وسازها مربوط به پروانه های سال های 97 و 98 است در شرایط فعلی سرمایه گذاری و فعالیت های ساختمانی به میزان قابل توجهی در مقایسه با سال های قبل کاهش یافته است و عمده ساخت وسازهایی که هم اکنون در سطح کلان شهرها در حال انجام است مربوط به پروانه های ساختمانی صادر شده در سال های قبل- عمدتاً سال های 97


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سقوط آزاد ساخت مسکن در هفت سال گذشته

سقوط آزاد ساخت مسکن در هفت سال گذشته