مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 مهر 1399 ساعت 04:502020-10-20پزشكي

طلایی شدن «تپه نقره ای» گلستان در دوره کرونا


گلستان آرام آرام و با افزایش تعداد مبتلایان به وضعیت قرمز شیوع کرونا نزدیک می شود اما کنترل این بیماری در گمیشان یا همان تپه نقره ای با کمترین اقدام بازدارنده و سلبی خیره کننده است؛ - به گزارش سایت قطره و به نقل از«تابناک» به نقل از ایرنا از زمان آغاز پیک‌ اول و دوم شیوع کرونا و هنگامی که برخی شهرهای گلستان در وضعیت قرمز و بحرانی ابتلای این بیماری قرار داشتند، شهرستان گمیشان که در زبان ترکمنی به معنای تپه نقره‌ای است، در اغلب روزها سفید و یا حداکثر در وضعیت زرد شیوع قرار داشت و فقط چند روز به مرز هشدار رسید.

گفته می شود دور بودن این شهر از سکونت‌گاه های پیرامونی مانند گرگان و کردکوی و در نتیجه ارتباط کم با مناطق مستعد آلودگی، ارتباط کم ساکنان با یکدیگر و کوتاه بودن زمان خروج از منزل به دلیل روحیات شخصی و قومی از جمله دلایلی است که احتمال قرار گرفتن ساکنان گمیشان در معرض ویروس کرونا را کم کرده است.

مشاهدات خبرنگار ایرنا هم نشان می دهد میزان استفاده از ماسک در این شهر کم است اما نکته قابل توجه آن است که گمیشانی ها به طور کاملا طبیعی و طبق عادت همیشگی، با فاصله گذاری اجتماعی زیاد به تعامل با یکدیگر مشغول هستند.

معاون فرماندار گمیشان معتقد است که کرونا از ابتدای شیوع در این شهرستان جدی گرفته شده و قبل از صدور بخش نامه های بالادستی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طلایی شدن «تپه نقره ای» گلستان در دوره کرونا

طلایی شدن «تپه نقره ای» گلستان در دوره کرونا