مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 مهر 1399 ساعت 04:352020-10-20پزشكي

افزایش شیوع بیماری های قلبی در سنین پس از یائسگی


پزشک فوق تخصص قلب دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: شیوع بیماری های قلبی در زنان با افزایش سن و پس از یائسگی افزایش می یابد.

- ایسنا/خراسان شمالی پزشک فوق تخصص قلب دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: شیوع بیماری های قلبی در زنان با افزایش سن و پس از یائسگی افزایش می یابد.

دکتر لیلا حسینی در گفت و گو با ایسنا خاطرنشان کرد: علایم بیماری قلبی در زنان بر خلاف مردان خیلی واضح و آشکار نیست و ممکن است علایم آن بدون درد قفسه سینه با تنگی نفس یا خستگی همراه باشد و خود را نشان دهد.

دکتر حسینی اظهارکرد: اگر فردی سابقه بیماری قلبی و تجربه درد در این ناحیه را نداشته و دچار علایمی نظیر درد قلبی درهنگام استراحت یا احساس ناخوشایند در قلب شود، به طور حتم باید در اسرع وقت به پزشک متخصص مراجعه کند.

وی با بیان اینکه میزان مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی و عروقی در زنان بیش از مردان است، تاکید کرد: زنان باید علایم قلبی خود را جدی بگیرند و به منظور حفظ و اطمینان از سلامت قلب خود به متخصصان قلب و عروق مراجعه کنند .

این عضو هیات علمی دانشگاه یادآور شد: فاکتورهای خطر بیماری های قلبی نظیر فشارخون بالا به منظور پیشگیری از عواقب جبران ناپذیر باید جدی تلقی شده و کنترل و تنظیم آن از اهمیت به سزایی برخوردار است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش شیوع بیماری های قلبی در سنین پس از یائسگی

افزایش شیوع بیماری های قلبی در سنین پس از یائسگی