مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 مهر 1399 ساعت 20:352020-10-19اقتصادي

کمبود470 لیتر در ثانیه آب در گرگان/ افزایش مصرف آب به میزان 320 لیتر در گرگان


مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان گرگان از افزایش 23 درصدی مصرف آب طی 6 ماهه نخست سال در گرگان خبر داد و گفت: مرکز استان گلستان با 470 لیتر در ثانیه با کمبود آب مواجه است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان گلستان، قربان غلامی اظهار کرد: در ایام گرم سال از اوایل خردادماه تا پایان شهریور نیاز آبی این شهرستان یک هزار و 770 لیتر در ثانیه  بوده در حالی که تولید یک هزار و 300 لیتر در ثانیه است و بر این اساس 470 لیتر در ثانیه با کمبود آب مواجه هستیم.

وی تصریح کرد: برای مدیریت این موضوع، در شب ذخیره سازی آب انجام می شد که البته با توجه به بارندگی و سردی هوا مقدار زمان قطعی آب در شب برای حفظ بالانس شبکه متغیر است.

* تامین آب شرب گرگان 5 درصد از طریق آب های سطحی و 95 درصد آن از طریق چاه های عمیق شرب زیرزمینی است غلامی گفت: تامین آب شرب شهرستان گرگان پنج درصد از طریق آب های سطحی و 95 درصد آن از طریق چاه های عمیق شرب زیرزمینی است.

 مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان گرگان با بیان اینکه دو برنامه کوتاه مدت و بلندمدت برای این موضوع داریم، افزود: برنامه کوتاه مدت ما، 6 حلقه چاه عمیق که اکنون آب منطقه ای حفر کرده و خطوط انتقال و ایستگاه پمپاژ آن در حال اجرا است و تلاش می شود هر چه سریع تر به بهره برداری برسد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمبود470 لیتر در ثانیه آب در گرگان/ افزایش مصرف آب به میزان 320 لیتر در گرگان

کمبود470 لیتر در ثانیه آب در گرگان/ افزایش مصرف آب به میزان 320 لیتر در گرگان