مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 مهر 1399 ساعت 17:452020-10-19فناوري

پلیس فتا در هرمزگان: 90 درصد مزاحمت ها در فضای مجازی بدلیل سهل انگاری قربانی است


سرپرست پلیس فتا در هرمزگان گفت: در بیشتر مزاحمت های اینترنتی مقصر کاربر است که نباید به راحتی به طرف مقابل اعتماد کند و اطلاعات شخصی خود را در اختیار او قرار دهد.

90 درصد مزاحمت ها به دلیل سهل انگاری فرد است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، احسان بهمنی اظهار کرد: افزایش استفاده از فضای مجازی برای آموزش سبب شده تا دامنه استفاده از این فضا در کشور بشدت افزایش پیدا کند و این فضا به بخش لاینفک زندگی بشر تبدیل شود.

وی با بیان این که فراوانی جرائم در حوزه فضای مجازی عمدتا مرتبط با مزاحمت‌های بانکی و مزاحمت‌ها در فضای مجازی و فیشینگ است، افزود: بسیاری از این جرایم بر بستر عدم آگاهی مردم در استفاده از فضای مجازی رخ می‌دهد.

سرپرست پلیس فتا در هرمزگان درباره موضوع فیشینگ به عنوان یکی از اصلی‌ترین جرایم حوزه فضای مجازی، توضیح داد: فیشینگ به معنی ایجاد یک صفحه جعلی جهت خرید اینترنتی در درگاه الکترونیکی است که کاربران برای پرداخت وجه باید این تشخیص را داشته باشند که آیا صفحه مورد نظر اصلی یا جعلی است که متهمان از همین موضوع جهت سوء استفاده‌های مالی بهره می‌برند.

به گفته سرگرد بهمنی، توجه به آدرس درگاه پرداخت اینترنتی و اطمینان از اینکه آدرس آن، صرفاً و بدون هیچ حرف یا علامت اضافه باشد و با کلمه https شروع و صرفاً با عبارت shaparak.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پلیس فتا در هرمزگان: 90 درصد مزاحمت ها در فضای مجازی بدلیل سهل انگاری قربانی است

پلیس فتا در هرمزگان: 90 درصد مزاحمت ها در فضای مجازی بدلیل سهل انگاری قربانی است