مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 مهر 1399 ساعت 15:352020-10-19اجتماعي

شناسایی 260 اثر تاریخی در دشت مرودشت


مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید با اشاره به اتمام فصل سوم بررسی و تهیه نقشه باستان شناسی دشت مرودشت گفت: بررسی فصل سوم این منطقه باستانی با شناسایی 260 اثر و محوطه تاریخی به پایان رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی وگردشگری استان فارس،حمید فدایی با اعلام این خبر اظهار داشت داشت: با مجوزی که پژوهشکده باستان شناسی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری صادر کرد، بررسی های باستان شناسی و شناسایی آثار باقیمانده در محدوده حرایم تخت جمشید در وسعتی بالغ بر 85 هزارهکتار صورت گرفت.

وی نتایج این اقدامات را باهدف تکمیل اطلاعات نقشه باستان شناسی بیان کرد و افزود: بررسی های باستان شناسی منطقه تخت جمشید در حدود 70 سال قبل آغاز شد و گرچه در طول سال ها پژوهش محوطه های فراوانی شناسایی و مطالعه و گاه نگاری شد، تکمیل این بررسی ها و بازنگری محوطه های پیشین، از سال 1396 تاکنون در سه فصل رقم خورده است.

وی ادامه داد: این پژوهش ها در محدوده حرایم تخت جمشید به سرپرستی وحید بارانی و همکاری دیگر اعضای باستان شناس و مستندنگاری پایگاه صورت گرفته و امید است با پیاده سازی همه اطلاعات، طی چند ماه آین بتوانیم به نقشه جامع و یکپارچه باستان شناسی منطقه دست یابیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی 260 اثر تاریخی در دشت مرودشت

شناسایی 260 اثر تاریخی در دشت مرودشت