مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 مهر 1399 ساعت 13:552020-10-19بين الملل

لاوروف: برای ایجاد سازوکار نظارت بر آتش بس در قره باغ تلاش می کنیم


وزیر خارجه روسیه امروز، دوشنبه اعلام کرد: مسکو با ایروان و باکو برای ایجاد سازوکار نظارت بر آتش بس در منطقه قره باغ همکاری می کند.

- وزیر خارجه روسیه امروز، دوشنبه اعلام کرد: مسکو با ایروان و باکو برای ایجاد سازوکار نظارت بر آتش بس در منطقه قره باغ همکاری می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، سرگیی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در کنفرانسی خبری بعد از مذاکرات با ماریا پجینوویچ، دبیرکل شورای اروپا تاکید کرد: ما بعد از ارائه دو سند که امضا شد دریافتیم باید وضعیت میدانی تغییر ریشه ای کند و توقف کارآمد درگیری ها با ایجاد سازوکاری برای نظارت بر سیستم آتش بس ممکن است.

او افزود: روسیه تلاش هایی را در این مسیر به کار می گیرد از جمله از طریق کانال های وزارت دفاع که با همتایان جمهوری آذربایجان و ارمنستان همکاری می کند.

لاوروف اضافه کرد: امیدوارم این سازوکار نظارتی در آینده نزدیک تشکیل شود.

رییس دستگاه دیپلماسی روسیه تاکید کرد، دو طرف نزاع باید سخنرانی های تند و آتشین خود را کنار بگذارند و دست از اقدامات نظامی در قره باغ بردارند.

لاوروف تصریح کرد: جمهوری آذربایجان و ارمنستان باید اقدام به هماهنگی اصول محوری کنند که بتوانند اوضاع قره باغ را به سمت ثبات طولانی مدت تغییر دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لاوروف: برای ایجاد سازوکار نظارت بر آتش بس در قره باغ تلاش می کنیم

لاوروف: برای ایجاد سازوکار نظارت بر آتش بس در قره باغ تلاش می کنیم