مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 10 مهر 1399 ساعت 16:202020-10-01بين الملل

لاوروف و چاووش اوغلو درباره قره باغ گفتگو کردند


وزرای امور خارجه روسیه و ترکیه در تماس تلفنی در خصوص آخرین تحولات مناقشه قره باغ گفتگو کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزرای امور خارجه روسیه و ترکیه امروز پنجشنبه در تماس تلفنی در خصوص آخرین تحولات مناقشه قره باغ بحث و تبادل نظر کردند.

سرگیی لاوروف و مولود چاووش اوغلو وزرای خارجه روسیه و ترکیه در این تماس تلفنی بر لزوم توقف هر چه زودتر درگیری های نظامی در قره باغ تاکید کردند.

وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه ای در این باره اعلام کرد: وزرای خارجه روسیه و ترکیه استفاده از گروه های مسلح غیرقانونی در مناطق دیگر در درگیری های قره باغ را غیرقابل قبول دانستند.

در همین رابطه، رؤسای جمهور 3 کشوری که ریاست سازمان همکاری و امنیت مینسک را برعهده دارند؛ ساعاتی پیش در بیانیه ای مشترک خواستار برقراری آتش بس فوری در قره باغ و بازگشت جمهوری آذربایجان و ارمنستان به میز مذاکره شدند.

گفتنی است، چندی پیش جمهوری آذربایجان و ارمنستان در امتداد خط مرزی منطقه مورد مناقشه قره باغ مواضع یکدیگر را گلوله باران کردند.

به دنبال این حادثه، ارمنستان با اعلام حالت جنگی فراخوان عمومی داد و مردم را به خدمت زیر پرچم فراخواند؛ جمهوری آذربایجان نیز متقابلاً حالت جنگی اعلام کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لاوروف و چاووش اوغلو درباره قره باغ گفتگو کردند

لاوروف و چاووش اوغلو درباره قره باغ گفتگو کردند