مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 10 مهر 1399 ساعت 12:002020-10-01پزشكي

ازدواج فامیلی، عامل تولد نوزاد ناشنوا در فارس


رییس مرکز کاشت حلزون دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: ازدواج های فامیلی به ویژه درخانواده هایی که سابقه ناشنوایی دارند، یکی از عوامل مهم تولد نوزادان ناشنوا در فارس است .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، سید بصیر هاشمی با اشاره به اینکه ازدواج های فامیلی مخصوصا در خانواده هایی که سابقه ناشنوایی دارند،  یکی از عوامل مهم تولد نوزادان ناشنوا در فارس است، اظهار داشت: سالانه بین 80 تا یکصد کودک ناشنوا در استان متولد می شود که  برای بدست آوردن شنوایی خود نیازمند پیوند کاشت حلزون گوش هستند.

وی در گفتگو با فارس، تشخیص به موقع وکاشت حلزون در بین ناشنوایان را یکی از موضوعات مهم در بین افراد ناشنوا بیان کرد و افزود: برای کاهش تولد ناشنوایان تلاش داریم با کمک  دستگاه پیشرفته ان جی اس NGS که هم اکنون در شیراز وجود دارد، غربالگری و ارزیابی کامل ژنتیکی بیماران را  انجام دهیم، هم اینک این موضوع از طریق معاونت پ‍ژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حال اجرا است که امیدواریم با  این روش و تشخیص زودهنگام بتوان تعداد متولدین ناشنوا در فارس راکاهش داد .

ناشنوایی یک معلولیت خاموش به شمار می رود و تعداد این افراد در حال افزایش است بطوریکه از هر هزار تولد یک نفر ناشنوا است و نیاز به کاشت حلزون دارد  هاشمی با بیان اینکه حدود 400 میلیون نفر در دنیا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ازدواج فامیلی، عامل تولد نوزاد ناشنوا در فارس

ازدواج فامیلی، عامل تولد نوزاد ناشنوا در فارس