مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 10 مهر 1399 ساعت 12:002020-10-01بين الملل

اردوغان: ارمنستان از قره باغ عقب بنشیند، صلح پایدار حاصل می شود


ارمنستان از قره باغ عقب بنشیند، صلح پایدار حاصل می شود - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه امروز (پنجشنبه) بار دیگر بر حمایت این کشور از آذربایجان در دور جدید تنش های نظامی با ارمنستان در منطقه مورد مناقشه قره باغ کوهستانی تاکید کرد.

اردوغان طی سخنرانی در مراسم آغاز چهارمین سال فعالیت بیست وهفتمین دوره پارلمان ترکیه، گفت: ترکیه بر مبنای دیدگاه دو دولت یک ملت، با تمام ابزارهای خود از آذربایجان حمایت می کند .

به نوشته خبرگزاری آناتولی ، وی با توصیه به ارمنستان برای پایان اشغالگری در قره باغ، توضیح داد: اگر ارمنستان از اراضی اشغالی آذربایجان عقب نشینی کند، صلح پایدار در منطقه حاصل می شود .

رییس جمهور ترکیه در واکنش به اظهار نظرهای برخی کشورها و اتحادیه اروپا درباره لزوم توقف درگیری ها در قره باغ، افزود: قابل قبول نیست که گروه مینسک اکنون خواستار آتش بس در قره باغ کوهستانی شود.

آنها باید ابتدا از ارمنستان بخواهند که به اشغالگری در قره باغ خاتمه دهد .

اردوغان در بخش دیگری از صحبت هایش به موضوع سوریه و عراق اشاره کرده و مدعی شد: ترکیه میزبان 4 میلیون سوری است و هر کاری برای حفظ مرزهایش از تهدیدات تروریستی در سوریه نیاز باشد، انجام خواهد داد .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اردوغان: ارمنستان از قره باغ عقب بنشیند، صلح پایدار حاصل می شود

اردوغان: ارمنستان از قره باغ عقب بنشیند، صلح پایدار حاصل می شود