مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 10 مهر 1399 ساعت 11:202020-10-01پزشكي

راهکار طلایی برای جلوگیری از بیمار شدن سالمندان


کم تحرکی در سالمندان می تواند منجر به اخلال در سیستم ایمنی بدن شده و ریسک ابتلا به بیماری های عفونی، قلبی و عروقی را افزایش دهد.

- عبدالرحمن اهوازیان فیزیوتراپیست در گفت وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس درباره شیوع ویروس، فاصله گذاری اجتماعی، سیاستی است که در سراسر جهان اتخاذ شده است.

وی ادامه داد: طبق نتایج بررسی ها، قرنطینه منجر به کاهش فعالیت بدنی شده است.

پیش از بروز پاندمی نیز تعداد سالانه مرگ و میر ناشی از عدم تحرک بدنی در سراسر جهان بیش از 5 میلیون نفر تخمین زده شده بود.

این فیزیو تراپیست خاطرنشان کرد:‎با اجبار رعایت قرنطینه بودن باید بدانیم که کم کاری و ضعف عضلات ناشی از دوره های بی تحرکی ممکن است منجر به تشدید اتلاف عضلات وابسته به سن، تسریع در پیشرفت سارکوپنی و پیشرفت بیماری های همراه شود.

اهوازیان گفت: مطالعات در برزیل نشان داده است که تنها با پنج تا ده روز عدم فعالیت بدنی، عضلات شروع به جمع شدن و از بین رفتن می کنند.

وی اضافه کرد: مطالعات همچنین نشان داده است سالمندانی که کمتر از 1500 قدم در روز راه می روند، فقط در مدت دو هفته، 4 درصد از بافت عضلانی پاهای خود را از دست می دهند.

دبیر انجمن فیزیوتراپی خاطرنشان کرد: همگان به خوبی می دانند توده عضلانی رابطه مستقیمی با میزان قدرت فرد سالمند دارد و ضعیف بودن یک عامل م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راهکار طلایی برای جلوگیری از بیمار شدن سالمندان

راهکار طلایی برای جلوگیری از بیمار شدن سالمندان