مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 10 مهر 1399 ساعت 11:152020-10-01دانش

ابداع پارچه هوشمندی که به نرمی پنبه و به سختی سنگ می شود!


محققان دانشگاه ییل یک پارچه رباتیک هوشمند ساخته اند که می تواند هم به اندازه کافی انعطاف پذیر شود و هم به منظور انجام وظایف خاص، سفت شود.

- ابداع پارچه هوشمندی که به نرمی پنبه و به سختی سنگ می شود! محققان دانشگاه "ییل" یک پارچه رباتیک هوشمند ساخته اند که می تواند هم به اندازه کافی انعطاف پذیر شود و هم به منظور انجام وظایف خاص، سفت شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از انگجت، رباتیک نرم(Soft robotics) حوزه ای است که به سرعت در حال رشد است و دارای کاربردهایی از پروتزها گرفته تا اکتشافات فضایی است.

اکنون یک تیم تحقیقاتی از دانشگاه ییل (Yale) با اختراع یک پارچه رباتیک هوشمند که می تواند شکل و سختی خود را در حین پرواز تغییر دهد، این فناوری را یک قدم جلوتر برده است.

کلید توانایی خاص این الیاف در خود آن است.

این تیم به سرپرستی دکتر ربکا کرامر-بوتیلیو ، یک اپوکسی را در الیاف ریسیدند که به لطف ذرات فلز فیلد (Field) که در آنها جاسازی شده است، می تواند سختی خود را تغییر دهد.

فلز فیلد از این نظر جدید است که در دمای بسیار پایین مایع می شود.

بدین ترتیب وقتی این فلز خنک است، جامد باقی می ماند و پارچه سفت است و با اعمال یک جریان کم روی این الیاف، فلز کمی گرم و باعث می شود به همراه بقیه قسمت های پارچه، نرم و قابل انعطاف شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابداع پارچه هوشمندی که به نرمی پنبه و به سختی سنگ می شود!

ابداع پارچه هوشمندی که به نرمی پنبه و به سختی سنگ می شود!