مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 10 مهر 1399 ساعت 08:252020-10-01بين الملل

تحلیلگر غربی: امارات برای گسترش نفوذ خود، در جنوب یمن مداخله کرده است


استاد دانشکده مطالعات بین الملل دانشگاه اوتاوا و تحلیلگر سابق وزارت دفاع کانادا تأکید کرد که مداخله امارات در یمن برای افزایش نفوذ خود در جنوب این کشور است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، یک مرکز پژوهشی یمنی، از اهداف پشت پرده امارات عربی متحده در این کشور، خبر داد.

توماس جونز استاد دانشکده مطالعات بین الملل دانشگاه اوتاوا و تحلیلگر سابق وزارت دفاع کانادا با انتشار مقاله ای در مرکز مطالعات راهبردی صنعاء تأکید کرد که مداخله امارات در یمن برای افزایش نفوذ خود در جنوب این کشور است.

پایگاه خبری ).

وی به نقل از یک منبع نزدیک به دولت امارات مدعی شد که ابوظبی به خاطر عربستان سعودی در یمن حضور دارد، نه ایران ، ولی توضیحات بیشتری در این باره ارائه نکرد.

این تحلیلگر غربی ادامه داد، امارات با شبه نظامیان و سیاستمداران جنوب [یمن] و افرادی از خانواده علی عبدالله صالح رییس جمهور پیشین یمن ائتلاف کرد تا بتواند بیش از از رویارویی با حوثی ها، با حزب الاصلاح (وابسته به دولت مستعفی منصور هادی) مقابله کند .

جونز همچنین تصریح کرد، نظرات در داخل امارات درباره تهران متفاوت است، ولی این کشور، روش عملگرایانه تری در پیش گرفته و همین مسئله، زمینه را برای تجارت با ایران فراهم می کند .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحلیلگر غربی: امارات برای گسترش نفوذ خود، در جنوب یمن مداخله کرده است

تحلیلگر غربی: امارات برای گسترش نفوذ خود، در جنوب یمن مداخله کرده است