مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 10 مهر 1399 ساعت 07:302020-10-01سياسي

حقیقت ارتداد، براندازی و قانون شکنی است


ارتداد یعنی انفجار درونی یک جامعه که این امر در اسلام جرم است و این جرم نباید با آزادی باور و دین اشتباه شود؛ زیرا انسان در انتخاب دین آزاد است نه در عمل، - و ارتداد با اعتقادات و باور متفاوت است.

حجت الاسلام والمسلمین رضا محمدی در گفت وگو با ایسنا عنوان کرد: دین و اعتقادات امری قلبی بوده و قابلیت امر و نهی ندارد و با اجبار نیز نمی توان به اشخاص تحمیل کرد که چیزی را دوست بدارند و آیه لا اکراه فی الدین نیز جمله ای انشایی نبوده وبلکه یک جمله ی خبری است که بیانگر همین امر است.

وی افزود: برای مثال در قرون وسطا زمانیکه که کلیسا قصد اعدام گالیله را بخاطر اعتقاد به کروی بودن زمین داشتند، گالیله در دادگاه انگیزاسیون در حال ادای سوگند پا به زمین می کوبید و زیر لب خطاب به زمین می گفت تو همچنان کروی هستی.

این استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه دین اجبار بردار نیست، بیان کرد: اما زمانیکه افراد در یک جامعه زندگی می کند موظف به محترم شمردن قوانین آن جامعه هستند و افراد نمی توانند بابیان عدم اعتقاد به باورهای آن جامعه به قوانین شان احترام نگذارند.

وی با بیان اینکه اگرافراد عضوی از یک جامعه هستند باید قوانین آن جامعه را نیز دقیق انجام دهند، عنوان کرد: حتی اگر در جنگل هم زندگی می کنید باید قانون جنگی را رعایت کنید؛ برای مثال افراد نمی توا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حقیقت ارتداد، براندازی و قانون شکنی است

حقیقت ارتداد، براندازی و قانون شکنی است