مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 10 مهر 1399 ساعت 07:152020-10-01سياسي

حاج قاسم به کدام زن لقب «چریک پیر» داد/روایتی از «حاجیه زهرا» شیرزن زرندی


مرحومه «حاجیه زهرا اسدی» معروف به «چریک پیر» یکی از شیرزنان استان کرمان و شهر خانوک زرند است که در طول جنگ تحمیلی در پشت جبهه ها کارهای بزرگی انجام داد و حاجقاسم به وی لقب «چریک پیر» را داد.

- خبرگزاری فارس - کرمان؛ محبوبه سعیدی: نقش زنان در تاریخ کشورمان و به ویژه در دوران دفاع مقدس نقش مهم و بی بدیلی بوده و همواره در همه کارها و فعالیت ها دوشادوش همسران و برادران خود حضور داشته اند.

استان کرمان در طول هشت سال دفاع مقدس، 52 زن رزمنده و بیش از 150 هزار مادر رزمنده داشت که بیشتر در پشت جبهه نقش خود را ایفا کرده اند.

  مرحومه حاجیه زهرا اسدی معروف به چریک پیر یکی از شیرزنان استان کرمان و شهر خانوک زرند است که در طول جنگ تحمیلی در پشت جبهه ها کارهای بزرگی انجام داده است و در طول این سال ها یار و یاور رزمندگان بوده است.

راهی که دختران این شیرزن و زنان ولایتمدار خانوکی ادامه دادند و طی سال های گذشته، گردان زنان خانوک در ایام اربعین به کربلا اعزام شد و نان زائران امام حسین(ع) را تامین می کردند، همچنین این شیرزنان در سیل سال گذشته نیز با پخت نان به یاری سیل زدگان شتافتند.

  حاجیه زهرا اسدی مادر شهید محمدجواد ، جانباز علی و آزاده سلمان زادخوش ، مادربزرگ شهیدان جابر و مهدی مهدوی و همچنین مادرخانم شهید محمد اسدی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حاج قاسم به کدام زن لقب «چریک پیر» داد/روایتی از «حاجیه زهرا» شیرزن زرندی

حاج قاسم به کدام زن لقب «چریک پیر» داد/روایتی از «حاجیه زهرا» شیرزن زرندی