مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 10 مهر 1399 ساعت 02:252020-09-30اقتصادي

خشکسالی و کمبود آب، بلای جان لوبیای دهاقان


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهاقان گفت: لوبیای دهاقان از مرغوبیت بالایی برخوردار است اما خشکسالی و کمبود آب مهم ترین نقش در کاهش سطح زیر کشت این محصول در شهرستان دهاقان داشته است.

- امیر صفر پور امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در دهاقان با اشاره به برداشت لوبیا از سطح مزارع گلشن، همگین، دزج، قمیشلو، آستانه، برواده، قمبوان اظهار داشت: لوبیای دهاقان از مرغوبیت بالایی برخوردار است اما خشکسالی و کمبود آب مهم ترین نقش در کاهش سطح زیر کشت این محصول در شهرستان دهاقان داشته است.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهاقان با بیان اینکه امسال با توجه به میزان بارندگی و منابع آبی در شهرستان، کشاورزان منطقه حدود هزار و 100 هکتار از مزارع خود را به کشت لوبیا از ارقام چیتی، قرمز و سفید اختصاص داده اند، افزود: پیش بینی می شود امسال از این سطح زیر کشت حدود 2 هزار و 750 تن لوبیا در شهرستان برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی دهاقان با اشاره به توسعه گلخانه های شهرستان دهاقان بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون در شهرستان دهاقان 10 هکتار گلخانه با هزینه شخصی احداث و 20 هکتار گلخانه با استفاده از تسهیلات و آورده شخصی در حال اجرا است که در مجموع تاکنون در شهرستان بیش از 200 هکتار گلخانه احداث شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خشکسالی و کمبود آب، بلای جان لوبیای دهاقان

خشکسالی و کمبود آب، بلای جان لوبیای دهاقان