مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 مهر 1399 ساعت 11:102020-09-30پزشكي

توصیه های طب سنتی برای تقویت سیستم ایمنی بدن


به گفته یک متخصص طب سنتی سبک زندگی سالم می تواند نقش اساسی در تقویت سیستم ایمنی بدن داشته باشد، و یکی از مهمترین عوامل تنظیم ساعت خواب و بیداری است.

- جی پلاس ، فاضله حیدریان مقدم، پیروی از سبک زندگی سالم زندگی را برای تقویت سیستم ایمنی مؤثر دانست و خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین فاکتورها در ارتقا سیستم ایمنی بدن تنظیم ساعت خواب و بیداری است.

مهر نوشت: متخصص طب سنتی دانشگاه با بیان اینکه اساسی ترین تنظیمات بدن از جمله سیستم ایمنی، مغز و اعصاب، غدد درون ریز و حتی گوارش، تحت تأثیر خواب عمیق است گفت: تنها زمانی که خواب عمیق می شود ارگان های مختلف بدن خود را بازسازی و تنظیم می کنند.

حیدریان مقدم اولویت خواب و استراحت کامل را برای ارتقا سیستم ایمنی بدن ضروری ذکر کرد و افزود: حدود ساعت 11 شب تا چهار صبح برخی هورمون هایی که برای سلامت بدن بسیار ضروری هستند در خواب ترشح می شوند و اگر فردی در این ساعات بیدار باشد، قطعاً این هورمون ها نمی توانند به طور مناسب در بدن ترشح شوند.

وی در ادامه با بیان این مطلب که با سردتر و خشک شدن هوا طب ایرانی و دانشگاهی توصیه های کاربردی با این هدف که در این فصول چه بخوریم و چه نخوریم را به مردم توصیه می کند، خاطرنشان کرد: باید از رژیم های خاصی در این فصول استفاده کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توصیه های طب سنتی برای تقویت سیستم ایمنی بدن

توصیه های طب سنتی برای تقویت سیستم ایمنی بدن