مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 مهر 1399 ساعت 08:452020-09-30پزشكي

دستگاهی در حوزه مهندسی بافت برای ترمیم و احیای اعضای بدن


فناوران یکی از شرکت های دانش محور مستقر در پارک علم و فناوری قزوین موفق به ساخت دستگاهی در حوزه مهندسی بافت شدند که برای ترمیم و احیای اعضای بدنی که دچار نقص و بیماری هستند، - کاربرد دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، علیرضا عباسپور، مدیر تیم سازنده این محصول دانش بنیان در مراسم رونمایی از دستگاه آ ری اکتور که با حضور تعدادی از مسئولان در پارک علم و فناوری قزوین برگزار شد، گفت: این دستگاه می تواند طی فرآیندی سلول های خونی را از بین برده و سلول خونی گرفته شده از مغز استخوان بیمار را جایگزین آن کند.

وی افزود: سلول های خونی گرفته شده از مغز استخوان که با میکروسکوپ قابل تشخیص است جداسازی شده و روی هر یک از داربست ها کشت و هر داربست به یک بیمار تزریق می شود.

سلول تزریق شده به بدن هوشمند است و می داند که در کدام عضو باید عمل کند؛ این سلول ها حداکثر سه هفته پس از ورود به بدن بیمار شروع به بازسازی عضو می کنند که به این تکنیک پزشکی بازسازی می گویند.

عباسپور با بیان این که با تمام سختی ها و مشکلاتی که سد راه تولید محصول ما بود توانستیم به این تکنولوژی دست پیدا کنیم، یادآور شد: معمولاً اهدای عضو توسط افراد مرگ مغزی صورت می گیرد و این روش مشکلاتی را با خود به همراه دارد که آیا شرایط گیرنده به دهنده عضو سازگار است و اینکه کسی هست که هزینه درمان آن ها ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستگاهی در حوزه مهندسی بافت برای ترمیم و احیای اعضای بدن

دستگاهی در حوزه مهندسی بافت برای ترمیم و احیای اعضای بدن