مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 مهر 1399 ساعت 08:052020-09-30پزشكي

بارداری پر خطر چیست؟


هر شرایطی غیر از شرایط فیزیولوژیک و نرمال که در بارداری پیش می آید آن را در طیف بارداری های پر خطر قرار می دهد.

- دکتر فریبا خانی پویانی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار داشت: بارداری زمانی پرخطر محسوب می شود که پزشک احتمال وقوع عارضه ای را تشخیص دهد که می تواند مادر، کودک یا هر دو را تحت تأثیر قرار بدهد.

وی ادامه داد: در چنین مواقعی لازم است مادر و جنین زیر نظر مراقبت های پزشکی قرار بگیرند تا در صورت بروز هر مشکلی کاملاً تحت کنترل باشند.

این متخصص زنان و زایمان و فوق تخصص پریناتولوژی گفت: بارداری های پر خطر طیف وسیعی از بارداری ها را  شامل می شود در واقع هر شرایطی غیر از شرایط فیزیولوژیک و نرمال که در بارداری پیش می آید آن را در این طیف قرار می دهد.

وی افزود: در مادر باردار با شاخص توده بدنی کمتر از 18/5 یا بیشتر از 35، ابتلا به دیابت، سرطان،  فشار خون بالا، بیماری های کلیوی، صرع ، سن بیشتر از 35 سال یا کمتر از 17 سال ، بارداری دو یا چندقلو، بیش از سه بار سقط جنین بارداری پر خطر محسوب می شود.

 خانی پویانی تصریح کرد: همچنین سابقه شخصی یا خانوادگی تولد نوزاد با نقص های مادرزادی، سابقه زایمان زودرس یا دیابت بارداری ،بیماری های عفونی مانند HIVیا هپاتیت c  و مواردی از این دست  می تواند مادر و کودک را در معرض خطرهایی نظیر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بارداری پر خطر چیست؟

بارداری پر خطر چیست؟