مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 مهر 1399 ساعت 06:352020-09-30پزشكي

مراجعه نکردن بیماران قلبی کشنده تر از کرونا


متخصص قلب دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: مراجعه نکردن بیماران قلبی به مراتب کشنده تر و خطرناک تر از ابتلا به کووید 19 است.

نغمه ضیایی با اشاره به 29 سپتامبر روز جهانی قلب گفت: از اوائل سال 2020 میلادی کرونا ویروس و عوارض قابل توجه ابتلا به آن به یک معضل جهانی تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه بیماری قلبی و عروقی که همچنان به عنوان اولین عامل مرگ و میر در جهان شناخته شده است، بیان کرد: بیماران قلبی از جهات مختلف در این همه گیری تحت خطر و آسیب قرار دارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل افزود: بیماران قلبی و افراد مبتلا به زمینه های مساعد کننده آن مانند دیابت و فشار خون بیشتر در معرض ابتلا به فرم های شدید این بیماری قرار دارند.

متخصص قلب و فلوشیب و نارسایی قلب و پیوند دانشگاه با اشاره به اینکه یکی از عوارض قابل توجه ابتلا به کووید-19 در افراد با زمینه های سالم قلبی، ابتلای سیستم قلبی عروقی است، گفت: از هر 5 نفر انسان مبتلا به کووید19 یک نفر مبتلا به آسیب عضله قلب می شود.

ضیایی ادامه داد: آسیب و التهاب عضله قلب، درگیری عروق کرونر یا ایجاد نارسایی قلبی و تمایل به تشکیل لخته در سیستم قلبی عروقی از عوارض وخیم ابتلا به کووید – 19 است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مراجعه نکردن بیماران قلبی کشنده تر از کرونا

مراجعه نکردن بیماران قلبی کشنده تر از کرونا