مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 مهر 1399 ساعت 06:352020-09-30پزشكي

کرونا باعث کاهش 15تا 35 درصدی مصرف اقلام غذایی خانوار ها شده است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، زهرا عبداللهی، در اجلاس غیرحضوری رؤسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور، اظهار کرد: به دلیل تبعات اقتصادی ناشی از کرونا، - مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، گفت: تبعات اقتصادی کرونا، منجر شده بین 15 تا 35 درصد خانوار ها در کشور، مصرف اقلام غذایی را حذف کرده یا کاهش دهند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، زهرا عبداللهی، در اجلاس غیرحضوری رؤسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور، اظهار کرد: به دلیل تبعات اقتصادی ناشی از کرونا، بحث ناامنی تغذیه و سوءتغذیه بیشتر خواهد شد.

وی به اقدامات و سیاست های تغذیه ای وزارت بهداشت در دوران کرونا اشاره کرد و گفت: در حال حاضر، مادران باردار و کودکان زیر 5 سال مبتلا به سوءتغذیه فقیر شناسایی شده و به سازمان های حمایتی معرفی می شوند تا کمک های تغذیه ای دریافت کنند.

تاکنون کمیته امداد، 50 هزار کودک زیر 5 سال دچار سوءتغذیه فقیر و 67 هزار مادر باردار فقیر را که در بخش بهداشت شناسایی کردیم، تحت پوشش قرار داده است.

اما هنوز تعداد زیادی باقی مانده اند که باید با همکاری و همت دانشگاه ها و کمک گرفتن از خیرین و سمن ها، شناسایی شوند.

عبداللهی تصریح کرد: در کنار تمام اقداماتی که برای پیشگیری از کرونا انجام می شود، باید به بحث تشدید ناامنی غذایی، شیوع بیشتر مشکلا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرونا باعث کاهش 15تا 35 درصدی مصرف اقلام غذایی خانوار ها شده است

کرونا باعث کاهش 15تا 35 درصدی مصرف اقلام غذایی خانوار ها شده است