مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 مهر 1399 ساعت 05:452020-09-30پزشكي

پرخوری عصبی و مشکلاتی که به دنبال دارد


متخصص تغذیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه پرخوری عصبی یکی از اختلالات تغذیه ای است، گفت: راهکارهای بسیاری برای مقابله با این اختلال وجود دارد.

- ایسنا/چهارمحال و بختیاری متخصص تغذیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه پرخوری عصبی یکی از اختلالات تغذیه ای است، گفت: راهکارهای بسیاری برای مقابله با این اختلال وجود دارد.

سیاوش فاضلیان در گفت وگو با ایسنا در خصوص شکل گیری پرخوری عصبی و تبعات این مسئله بر بدن، اظهار کرد: اختلالات تغذیه ای به چند دسته تقسیم بندی می شود، پرخوری عصبی یکی از اختلالات تغذیه ای است و معمولا بنا بر دلایل مختلف در افراد شکل می گیرد.

این متخصص تغذیه ادامه داد: افراد پس از پرخوری عصبی سعی می کنند به نوعی با استفاده از داروهای ملین و انجام برخی از کارها برای ایجاد تهوع غذای مازاد استفاده شده را از بدن خود دفع کنند، این کار می تواند به سیستم گوارش خود آسیب بزنند.

وی با اشاره به اینکه یکی از تبعات رژیم های لاغری غیراصولی و افراط و تفریط در رژیم، شکل گیری پرخوری عصبی در افراد است، عنوان کرد: افرادی که یکباره رژیم خود را رها می کنند دچار این نوع اختلال تغذیه ای می شوند که بخشی از آن نیز به اختلالات روانی بستگی دارد و افراد می توانند با رفتار درمانی پرخوری عصبی را درمان کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرخوری عصبی و مشکلاتی که به دنبال دارد

پرخوری عصبی و مشکلاتی که به دنبال دارد