مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 مهر 1399 ساعت 05:302020-09-30سياسي

چند سناریو که ممکن است انتخابات آمریکا را به چالش بکشد


براساس قانون اساسی امریکا اگر در الکترال کالج به هر دلیلی هیچ یک از نامزدها حائز شرایط حداقل لازم برای تصدی ریاست جمهوری نباشند، - ایسنا/خراسان رضوی یک کارشناس مسائل امریکا گفت: براساس قانون اساسی امریکا اگر در الکترال کالج به هر دلیلی هیچ یک از نامزدها حائز شرایط حداقل لازم برای تصدی ریاست جمهوری نباشند، وظیفه انتخاب رییس جمهور برعهده مجلس نمایندگان خواهد بود، به این شکل که هر ایالتی یک رای خواهد داشت.

امیرعلی ابوالفتح در برنامه لایو اینستاگرامی گروه مطالعات روابط بین الملل در مورد پیچیده بودن ساختار انتخابات امریکا اظهار کرد: انتخابات آمریکا یکی از پیچیده ترین انتخابات هایی است که در جهان برگزار می شود؛ هم به لحاظ طولانی بودن و هم به لحاظ متنوع بودن، به این صورت که ابتدا انتخابات مقدماتی است و بعد به انتخابات اصلی می رسد، این انتخابات خیلی پرهزینه است و حواشی زیادی دارد.

وی ادامه داد: پیش بینی در انتخابات امریکا بسیار دشوار است و این به این دلیل نیست که نظرسنجی انجام نمی شود بلکه به این دلیل است که اصولا در انتخابات ریاست جمهوری امریکا ملاک رای مردمی نیست.

نظرسنجی ها می توانند آرای مردمی را بررسی کنند اما آن چیزی که تعیین کننده است رای های الکترال کالج است که 538 رای است و همچنین ترکیب ایالت ها هم مهم است که چه ایا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چند سناریو که ممکن است انتخابات آمریکا را به چالش بکشد

چند سناریو که ممکن است انتخابات آمریکا را به چالش بکشد