مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 مهر 1399 ساعت 10:552020-09-29اقتصادي

ارائه خدمات مکان محور دولتی بر اساس سکونتگاه ثبت شده در سامانه املاک


نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مطابق قانون کلیه دستگاه های کشور مکلف هستند، همه خدمات مکان محور را بر اساس واحد مسکونی ثبت شده در سامانه املاک ارائه دهند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، شب گذشته برنامه تیتر امشب شبکه خبر با موضوع چگونگی اخذ مالیات بر خانه های خالی با حضور محمود محمودزاده، معاون مسکن و ساختمان ، در تشریح نحوه شناسنامه دار کردن واحدهای مسکونی کشور، اظهار داشت: در سامانه املاک و اسکان تاکنون برای 13 میلیون و 400 هزار واحد خالی شناسنامه ایجاد کرده ایم که حدود 50 درصد املاک کشور است.

* هرکسی واحد مسکونی خالی دارد، مالیاتش را بپردازد وی با بیان این که خلاء قانونی در حوزه شناسایی واحدهای مسکونی خالی وجود ندارد، افزود: از تضارب اطلاعاتی که از دستگاه های مختلف جمع آوری می شود واحد های خالی شناسایی می شوند.

محمودزاده، ضمن توضیح اینکه هم اکنون از کدام یک از قوانین مندرج در حوزه ماده 54 مکرر قانون مالیات های مستقیم استفاده می شود، گفت: اکنون تا تصویب و اجرای قانون جدید، بر اساس قانون قبل از خانه های خالی مالیات اخذ می شود.

این مقام مسئول در بیان اهداف قانون مالیات بر خانه های خالی، گفت: هدف از اجرای این قانون فقط تشویق و ترغیب مالکین برای عرضه واحد های خالی به بازر است و هیچ اجباری در کار نیست مالکان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارائه خدمات مکان محور دولتی بر اساس سکونتگاه ثبت شده در سامانه املاک

ارائه خدمات مکان محور دولتی بر اساس سکونتگاه ثبت شده در سامانه املاک