مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 مهر 1399 ساعت 10:102020-09-29اجتماعي

شادیاخ ، معبر شاهراه بزرگ شرق


شادیاخ آثاری از دوره های مختلف طاهریان تا دوره مغول و ایلخانی را در دل خود جای داده که شامل فضاهای معماری متفاوتی است و شاخص های خاص را در این معماری می توان دید.

- ایسنا/خراسان رضوی "شادیاخ" آثاری از دوره های مختلف طاهریان تا دوره مغول و ایلخانی را در دل خود جای داده که شامل فضاهای معماری متفاوتی است و شاخص های خاص را در این معماری می توان دید.

شادیاخ که جاده ابریشم نیز از این شهر عبور کرده، از محلات قدیم نیشابور بر اساس متون تاریخی و کاوش های باستان شناسی، شناسایی شد و آثاری از دوره های مختلف در آن به دست آمده که شامل فضاهای معماری خاص چون گچبری ها و سفال های شاخص و همچنین سنگ فرش های دروازه ورودی شادیاخ است.

نیشابور با توجه به جایگاه رفیع و والا قدیم خود و به عنوان یک شهر تاریخی و متمدن که ثبت جهانی نیز شده، از لحاظ گردشگری حائز اهمیت است به طوری که گردشگرانی که به نیشابور سفر کرده علاوه بر آرامگاه خیام و عطار که شاخص های جهانی هستند، از شادیاخ نیز دیدن می کنند.

ولی اگر وضعیت این منطقه بهتر شود قطعا شناخته تر شده و گردشگر بیشتری را جذب خواهد کرد.

مشروح گفت و گوی ایسنا را با هادی شریفان مدیر پایگاه میراث فرهنگی نیشابور در ویدیو زیر مشاهده می کنید: مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شادیاخ ، معبر شاهراه بزرگ شرق

شادیاخ ، معبر شاهراه بزرگ شرق