مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 مهر 1399 ساعت 09:552020-09-29اجتماعي

کودک کار زنجانی، هنرمند برتر قلم زنی کشور


محمد محمدی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به فعالیت یک مرکز حمایتی، آموزشی کودکان کار در زنجان اظهار کرد: با آغاز سال تحصیلی جدید 125 کودک کار از لوازم التحریر به ارزش 95 میلیون ریال که توسط خیرین جمع آوری شده بهره مند شدند و با تعامل صورت گرفته با مدارس اغلب کودکان به صورت رایگان یا با کسر مبلغی از هزینه تحصیلی به تحصیل مشغول شدند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان هدف از ساماندهی کودکان کار را  توانمندسازی این کودکان و کاهش آسیب های ناشی از آن عنوان کرد و افزود: آموزش فنی و حرفه ای برای کودکان کار و خانواده های آن ها که به فعالیت های فنی و حرفه ای علاقه مند هستند در نظر گرفته شده است تا همزمان با تحصیل به اشتغال زایی آن ها در خانه نیز کمک شود.

وی رفع موانع تحصیل کودکان کار را از فعالیت های مستمر بهزیستی برشمرد و تصریح کرد: بازماندن از تحصیل و عدم کسب مهارت های لازم برای رشد و ارتقا در بزرگسالی از عواملی است که منجر به تهدید آینده این کودکان می شود و آنها در آینده در معرض آسیب و خطر بیکاری یا بهره وری پایین در کار و نیز در معرض بکارگیری در شغل های نامطمئن قرار می گیرند.

محمدی با بیان اینکه بیش از 95 درصد کودکان کار دارای خانواده هستند، ادامه داد: این کودکان به روش های مختلفی چون شناسایی تیم مرکز حمایتی آموزشی، خو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کودک کار زنجانی، هنرمند برتر قلم زنی کشور

کودک کار زنجانی، هنرمند برتر قلم زنی کشور