مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 مهر 1399 ساعت 09:302020-09-29پزشكي

تاخیر رشد نوزادان نارس دچار اوتیسم از 6 ماهگی


مطالعاتی انجام شده است که نشان می دهد برخی از نوزادان نارس که بعدا به اوتیسم مبتلا شده اند در دوران نوزادی نیز از مشکل تاخیر در رشد رنج می بردند.

- جی پلاس ، لی- ون چن (Li-Wen Chen)، متخصص مغز و اعصاب کودکان در کالج پزشکی ملی دانشگاه چنگ کونگ در تایوان در این رابطه می گوید که این الگوی مشخص می تواند به پزشکان کمک کند تا اوتیسم را در نوزادان نارس شناسایی کرده و روش های درمانی را برای آن ها زودتر آغاز کنند.

مهر نوشت: حدود هفت درصد از کودکانی که نارس متولد می شوند، در مقایسه با 1 تا 2 درصد از کودکان معمولی متولدشده، اوتیسم دارند.

محققان نمی توانند به طور دقیق پیش بینی کنند که کدام نوزادان نارس به احتمال زیاد بعداً نشانه های بیماری اوتیسم را از خود بروز می دهند.

در این پروژه جدید تحقیقاتی، پژوهشگران نوزادان خیلی زودرس یعنی نوزادانی که بیش از 8 هفته زودتر و با وزن 1 و نیم کیلوگرم یا کمتر به دنیا آمدند، از تولد تا پنج سالگی مورد بررسی و ردیابی قرار دادند.

بررسی ها نشان می دهند که رشد نوزادان نارس اوتیسم به طور قابل توجهی از 6 ماهگی ناسالم و غیرطبیعی می شود درحالی که همسالان غیر اوتیسمی آن ها این گونه نخواهند بود.

به کمک این تقسیم بندی می توان نوزادان نارس را که نیاز به مداخلات رفتاری دارند پیش از سن معمول تشخیص اوتیسم، یعنی حدود 4 سالگی علا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاخیر رشد نوزادان نارس دچار اوتیسم از 6 ماهگی

تاخیر رشد نوزادان نارس دچار اوتیسم از 6 ماهگی