مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 مهر 1399 ساعت 09:152020-09-29بين الملل

پامپئو از پایگاه نیروی دریایی آمریکا در کرت بازدید کرد


وزیر خارجه آمریکا امروز (سه شنبه) پیش از دیدار با نخست وزیر یونان در دومین روز سفرش به این کشور از پایگاه نیروی دریایی آمریکا در خلیج سودا واقع در کرت بازدید کرد.

- وزیر خارجه آمریکا امروز (سه شنبه) پیش از دیدار با نخست وزیر یونان در دومین روز سفرش به این کشور از پایگاه نیروی دریایی آمریکا در خلیج سودا واقع در کرت بازدید کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا سفر پنج روزه منطقه ای خود را با بازدید از شهر سالونیک واقع در شمال یونان آغاز کرد و با نیکوس دندیاس، همتای یونانی خود دیدار کرد و به بررسی مسائلی چون تنش های اخیر میان آتن و آنکارا بر سر دریای مدیترانه شرقی پرداخت.

پامپئو گفت، واشنگتن آماده استفاده از نفوذ سیاسی و دیپلماتیک خود در منطقه با هدف کاهش تنش ها بر سر مرزهای دریای و حقوق مربوط به اکتشاف ذخایر انرژی بین دو کشور است.

مقام های یونان و آمریکا در بیانیه ای مشترک پس از نشست در سالونیک اعلام کردند: آمریکا و یونان بر تقویت همکاری نزدیک بین دو کشور و استفاده از ابزاری برای دسترسی به مرزهای آبی با هدف حفظ ثبات و امنیت در منطقه تاکید کردند.

پامپئو همچنین تصمیم آنکارا و آتن را در از سرگیری مذاکرات بر سر دریای مدیترانه شرقی مورد استقبال قرار داد و گفت: مناقشات دریایی بایستی با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پامپئو از پایگاه نیروی دریایی آمریکا در کرت بازدید کرد

پامپئو از پایگاه نیروی دریایی آمریکا در کرت بازدید کرد